Seguidors

Seguidors

Seguidors

Seguidors

Seguidors

Seguidors

Seguidors

Seguidors

Seguidors

dijous, 30 de març del 2017

Projecte sobre la figura humana

Aquesta activitat la vam realitzar durant el segon trimestre a dibuix artístic, ja que al segon trimestre vam treballar sobre la figura humana. L'activitat va ser planificada per fer-la en hores de classe i a casa si no l'havíem acabat. El projecte consta de dues parts, la part teòrica que és la memòria escrita i la part artística on em treballat la figura humana, la qual podia tindre un grau de realisme alt o tirant cap a l'abstracció.

En el meu cas, al començament d'aquest projecte no vaig saber que fer, però finalment vaig començar a buscar referents i em vaig decidir, van ser els color que em van cridar l'atenció, vaig voler fer un treball que hi haguessin molts colors. Em vaig decidir per pintar un cel amb diferents colors amb degradacions, del color més fosc al color més clar i finalment amb una figura humana femenina d'esquenes damunt d'unes roques. Representa que està mirant el més enllà i té por del seu futur. 

Quan vaig tindre tot ben clar del que volia fer, em vaig posar mans a l'obra. Primer vaig començar en una làmina de 50 x 70 a practicar com fer les degradacions amb el gouache i una esponja, ja que no  havia fet mai. Vaig tornar a agafar una làmina de 50 x 70 i com ja ho dominava ho vaig tornar a fer amb més variació de colors, els colors els barrejava entre els tres colors primaris groc, blau i magenta. A l'acabar de fer el fons ho vaig deixar eixugar i quan va estar sec vaig dibuixar la silueta de la dona i la vaig pintar amb gouache negre. Finalment amb una esponja sucant gouache negre vaig fer les roques d'on està pujada la dona.

A banda d'aquest dibuix es va haver d'entregar un treball escrit on especificava la temporització i la planificació, els referents en els quals m'havia inspirat, el procediment i el significat de la nostra obra, etc.

La fotografia ha estat realitzada des del meu mòbil.


Por cap al futur. Làmina 50 x 70 cm.
Tècnica: gouache.

dijous, 23 de març del 2017

Disseny d'un habitatge

Aquesta activitat tractava de realitzar una planta d'un habitatge amb totes les seves habitacions, com demanaven per a tres persones. Aquesta activitat és la primera activitat la qual treballem amb escales, en aquesta activitat havíem de fer servir l'escala 1:50 per a tota la planta, els seus objectes de l'interior i els envans. L'activitat la vam començar a classe amb la possibilitat de poder acabar-la a casa.


L'activitat la vam realitzar a partir de les pautes que donava l'enunciat. Primer en un foli DIN A3 vaig fer l'escala gràfica 1:50 per passar dels metres reals als centímetres en el dibuix. Una vegada feta l'escala vaig començar a mesurar les dimensions i a fer les parets, les finestres i les portes a la làmina DIN A3.

Una vegada dibuixades aquestes parts, al mateix foli de l'escala gràfica vaig fer dos esbossos de la distribució interior de l'habitatge. Una vegada decidida la meva distribució, només feia falta passar-ho a la làmina amb la mida a escala.

Aquesta activitat em va agradar bastant, ja que m'agraden fer coses d'aquest tipus, i no em va semblar difícil encara que tinc dificultats amb les escales, ja que l'any passat vaig fer dibuix tècnic. Al principi les mides no em quadraven però ho vaig poder solucionar. L'activitat la vaig poder acabar però em falta retular.

La fotografia esta feta des del meu mòbil i processada amb el GIMP.



Làmina DIN A3 d'un habitatge a escala 1:50
Tècnica: llapis portamines i regle.

Interiors Inventats

Aquesta activitat de disseny pertany al tercer trimestre i consisteix en treballar els espais, en aquesta activitat d'interiors inventats em treballat els espais amb una cònica d'un punt de fufa i amb la cònica de dos punts de fuga. Aquesta activitat la vam començar a classe i la vam acabar a casa.

A la primera cònica, la d'un punt de fuga consistia a crear una habitació on l'espai i els objectes fuguin a un sol punt de fuga. En el meu cas he representat un saló bastant colorit amb una obertura a la paret i una porta de vidre, un sofà vermell amb una catifa als peus, un armari de dos calaixos amb una planta sobre, el terra és de parquet, etc. Per a elaborar aquesta cònica vaig utilitzar una regla i el llapis portamines, després vaig pintar l'espai amb colors aquarel·lables.

A la segona cònica, la de dos punts de fuga consistia en crear un interior on l'espai, les línies fuguen als punts de fuga. En aquest dibuix vaig representar una cuina amb dues finestres i amb una porta. Per realitzar aquesta cònica vaig fer servir un regle i el llapis portamines, seguidament vaig pintar el dibuix amb llapis aquarel·lables.

Les meves dificultats a l'hora de fer aquest exercici va ser a l'hora de començar a dibuixar un espai, sobretot la cònica amb dos punts de fuga, em vaig ajudar amb internet. Tot i això he après mirant per internet.

Les fotografies estan fetes amb el meu mòbil i processades amb el GIMP.



Cònica un punt de fuga.
Làmina DIN A3. Tècnica: llapis acuarel·lables.


Cònica dos punts de fuga.
Làmina DIN A3. Tècnica: llapis acuarel·lables.

divendres, 3 de març del 2017

Treball Personal

Aquest projecte es basaba en treballar l'art tèxtil.

El meu treball per a mi té un significat molt important, representa el dia que vaig conèixer a la meva parella un dia de hallowen. La cinta taronja representa una carabaça, els triangles vermells representen esgarrapades, les anelles per on pasa la cortina representen el dia dos i els pompons vermells el mes onze.

Quan ens van dir de fer aquest treball va ser amb lo primer que se'm va ocorrer quan la profesora va dir de fer un treball sobre l'art tèxtil d'alguna cosa que ens hagi marcat molt.



Làmina 50 x 70 cm

divendres, 17 de febrer del 2017

Dibuix de la figura humana en moviment

Aquesta experiència ha sigut única i que he aprofitat al màxim, he après molt sobre la figura humana en moviment.

Aquesta activitat de dibuix artístic pertany al segon trimestre, primer vam treballar l'anatomia humana. Aquesta activitat la vam treballar duran dues sessions amb dues hora cadascuna.

L'activitat consistia a captar el moviment que feia la model, era una model femenina. Els dibuixos s'havien de fer en papers de diferents mides, les que tu volguessis. En el meu cas el format del paper és petit.

El format dels papers com la tècnica eren lliures, la tècnica que vaig utilitzar va ser humida.
Aquesta tècnica la vaig realitzar amb tinta xinesa, aigua, pinzell i canya per a la tinta.

A la primera sessió la model va fer posicions llargues de 20 minuts fins a arribar al moviment continu pasant pels 15 minuts, 10 minuts, 5 minuts, 2 minuts i 1 minut. Haviem d'agafar la imatge de la model per retentiva, ja que ella s'anava movent.

A la segona sessió, la model va començant fent posicions de 15 minuts fins a arribar al moviment continu.

Els meus dibuixos els vaig fer d'aquesta manera: primer vaig agafar el pinzell o un tros de goma escuma i feia amb taca una idea del cos humà, a continuació amb la canya i la tinta xinesa feia el contorn del cos, però sense saturar el dibuix, ja que l'ull humà tanca la figura.
A la primera sesió encara no sabia com s'havia de representar el dibuix de moviment, però amb la pràctica i gràcies a la segona sessió vaig acabar donant forma als dibuixos sobre la figura humana.

Les imatges estan fetes amb el meu mòbil i processades amb el GIMP.



Dibuix de model femení, segona sessió.
Posició de 10 minuts. Materials: tinta xinesa, canya, pinzell i aigua.


Dibuix de model femení, segona sessió.
Posició de 10 minuts. Materials: tinta xinesa, canya, pinzell i aigua.


Dibuix de model femení, segona sessió.
Posició de 2 minuts. Materials: tinta xinesa, canya, pinzell i aigua.

Projecte del museu d'art de Tarragona

Aquest projecte de dibuix arístic consistia en crar una obra amb volum. Per crear aquesta obra ens vam inspirar en l'obra Sense títol de l'artista Albert Macaya, que es troba al museu de Tarragona.

L'obra de la qual ens vam inspirar estaba feta amb filferro, vidre i amb un fons blanc. En la meva obra vaig decodir utilitzar el fil ferro i fil negre. Aquests materials els vaig ficar sobre una làmina de 50 x 70 cm, vaig traspasar la làmina amb el filferro i el vaig sostenir amb cel·lo per la part de radere per a que no caigués, també vaig cosir i fer fum.

Vaig fer uns esbosos avans de començar amb el projecte a la llibreta d'artista. Vaig representar el contorn d'una cara de perfil, en aquest cas la meva, que més endavant seria de filferro, envoltada de fils negres com si fos una màscara.

Primer de tot quan vaig començar amb el projecte, vaig cremar el paper de 50 x 70 cm, a continuació vaig fer el meu perfil i ho vaig enganxar, després vaig cosor per sobre del fil ferro, ja que feia també de suportdels fils.

Al museu vaig acabar l'altre part del projecte, ens van preparar un espai per treballar allí. La part que vaig acabar al museu va ser la part dels pensaments.

Imatge feta amb el meu mòbil i processada amb el GIMP.


 Làmina 50 x 70 cm. El meu projecte del Mamt.

Raport tèxtil infantil

Aquesta activitat és la primera activitat que fèiem de disseny tèxtil i d'estampats a l'assignatura de disseny. És una activitat de selectivitat la qual vam disposar de dues hores a classe, jo personalment no em va donar temps d'acabar el raport, per tant ho vaig acabar a casa. 

Tractava de dissenyar un estampat infantil, jo vaig ficar flamencs pintats amb dos tipus de colors: rosa i fúcsia, de fons vaig posar puntets perquè hi hagués un fons.

El primer que vaig fer va ser una pluja d'idees en un foli DIN A3, però jo tenia clar que volia representar flamencs. A continuació en un foli DIN A6 vaig fer un petit esbós de com seria el raport, vaig posar els números del 1 al 4 als cantons. 

A continuació vaig fer una fotocòpia del DIN A6. Aquesta còpia la vaig dividir en quatre parts, ho vaig tallar i els números que estaven a les cantonades els vaig girar cap a dins, havien de quedar al centre. Al moure aquestes parts va haver un desordre, vaig corregir les figures que tocaven amb unes altres figures amb un bolígraf vermell vaig corregir la forma que volia mantenir i la que volia eliminar. Finalment vaig representar de nou els flamencs en un altre DIN A6, aquesta vegada ja a color.

Per últim vaig enganxar els tres procediments a la làmina DIN A3, de manera vertical un al costat de l'altre.

Aquesta activitat és una de les que més m'ha agradat, ja que ha sigut entretingut encara que al principi no vaig entendre de què anava i de com s'havia de fer aquest procediment.

La imatge esta feta amb el meu mòbil i processada amb el GIMP.


Làmina DIN A3 amb els tres procediments del raport.
Tècnica: llapis i colors de fusta.